A Google zártkörű klímakonferenciája

Dicséretes, ha valaki komolyan aggódik az éghajlatért, és ezért összehív egy konferenciát.

Hárman a résztvevők közül: Leonardo DiCaprio, Harry herceg és Barack Obama

Disszonáns azonban, ha a rendező – a Google konszern – csak meghívott vendégeknek ad lehetőséget az éghajlatról való tanácskozásra.

Az meg egyenesen furcsa, ha ezeknek a meghívott vendégeknek az égvilágon semmi közük nincs az éghajlathoz. Nem fizikusok, nem meteorológusok, nem légkörkutatók. A vendégeket egyetlen egy dolog köti össze, hogy sok pénzük van, a világ elitjéhez tartoznak, a sajtó, mindenekelőtt a pletykalapok ünnepelt sztárjai. Néhány illusztris név: Harry herceg és felesége Meghan, Barack Obama, Naomi Campbell, Katy Perry, Leonardo DiCaprio és Bradley Cooper.

És ha még nem volna elég a furcsaságokból: a konferenciát meglehetősen titoktartás övezi.

A találkozóra a szicíliai luxus-üdülőhelyen, Verdura Resortban került sor 2019. augusztus elején.

 

Szicília, Verdura Resort

Hogy maguk a vendégek mennyire komolytalannak tartják a klímahisztériát, mutatja, hogy luxusjachtokkal, valamint 114 magánrepülőgéppel érkeztek, amelyek a New York Post számítása szerint 784 t CO2-emissziót okoztak.

Nem ellensúlyozza ezt Harry herceg bohóckodása, hogy mezítláb tartott egy szenvedélyes klímavédelmi beszédet.

Es sorok írójának véleménye szerint, ha csakugyan a klímavédelem volt a megbeszélések fő témája, akkor arról lehetett szó, hogy miután a világ közvéleménye egyre inkább felismeri, hogy az egész klímahisztéria egy lufi, és egyre fenyegetőbb ennek kidurranása, milyen újabb propagandatrükköket lehet és kell bevetni a mítosz fenntartására, hogyan tákolják továbbra is össze a szétesőfélben lévő kártyavárat. Ehhez – a manipulációhoz, információk elhallgatásához, hamis hírek (fake news) gyártásához – értenek a megjelentek, az éghajlathoz nem. A katasztrófa-szcenáriók ugyanis rendre másra csúfosan megbuknak, egészen úgy, mint a Római Klub 1970-es riogatásai. Arról már nem is beszélve, hogy egyre kevesebb tudós hajlandó nevét adni a szélhámossághoz.

A Wall Street Journal szerint a médiacirkuszra a Google konszern 18 millió dollárt költött. Hátradőlhetünk: ekkora ráfordítás árán biztos, hogy megmenekül az éghajlat.

A médiafölhajtás titkos üzenete: Ha ezeknek ennyit megér az éghajlat megmentése, te csak nem fogod azt a pár Euro CO2-adót sajnálni?

2019 augusztus

Király József
okl. vegyészmérnök

Tetszett a cikk? Amennyiben igen, fejezze ki tetszését a
Reális Zöldek Klub
társadalami szervezet részére juttatott támogatásával 300 Ft értékben.
Bankszámlaszámunk:
11702036-20584151 (OTP)
A Fővárosi Bíróság végzése a társadalmi szervezet nyilvántartásba vételéről itt található.
Print Friendly, PDF & Email